Sanne Lijesen over werken bij Mennens

Naast klantbehoeften begrijpen, is ook kennis van de diensten en oplossingen van Mennens van belang. Tijdens haar inwerkperiode heeft Sanne hier veel over geleerd. Ze vertelt: “Ik heb eerst een aantal maanden op andere afdelingen meegekeken om alle specialisten en producten te leren kennen. Ook bezoek je als nieuwe collega alle Mennens-locaties. Mennens denkt vanaf het begin met je mee en geeft je al veel vrijheid tijdens het inwerktraject. Ik ben bijvoorbeeld 3 dagen bij een producent van staalkabels in Duitsland geweest. En als je wil, kun je je op elk gebied specialiseren.” 

Veel potentie

Bij de sollicitatieprocedure kijkt Mennens naar het complete plaatje, niet alleen naar opleiding en ervaring. Sanne “Ik heb heel wat anders gestudeerd, namelijk vastgoedkunde. Maar ik vond in mijn opleiding het commerciële altijd heel leuk en heb dit ook vanuit huis meegekregen. Zo is mijn vader ook accountmanager. Tijdens mijn sollicitatie klikte het al snel van beide kanten en Mennens zag potentie in mij.” 

Mensenwerk

Ondertussen zit Sanne helemaal op haar plek en is ze dagelijks onderweg naar klanten. “Ik ben veel op pad met de auto. Ik heb veel contact met bestaande en nieuwe klanten. Dat maakt mijn werk zo leuk. Ook ben ik ongeveer één keer per week op kantoor om een terugkoppeling te geven. Dat is gezellig, want ik ken iedereen en tijdens de pauze lunchen en wandelen we samen.”

Behoeftes vervullen

Sanne vertelt enthousiast over haar werk: “Het gaat niet alleen om het verkopen, maar om zowel de behoeftes van de klant als die van Mennens vervullen. De klant heeft iets nodig en wij hebben daarvoor de oplossing. Ik ben de tussenpersoon en bouw een langdurige relatie met de klanten op. Mij mogen ze 10 keer op een dag bellen en alles vragen. Ik zie mij relatie met de klant als een partnership. Wij ontzorgen, zodat de klant zich kan focussen op zijn werk. En als er eens een keer iets misgaat, dan regel ik dat het intern en extern snel weer goed komt.” 

Gunfactor

Sanne merkt dat ze een grote gunfactor heeft als vrouw uit Limburg. “Als klanten merken dat ik uit Limburg kom, beginnen ze meteen dialect te spreken. Dat schept vertrouwen. Ik vraag door en stel persoonlijke vragen. Het gaat om persoonlijk contact, goed advies en vertrouwen. Daarin maken wij het onderscheid.”