Als je werkt met hijs- en hefmiddelen of valbeveiliging is het belangrijk dat dit dag in, dag uit veilig is. Hier komt veel bij kijken. Van het gebruik zelf tot aan periodieke keuring en inspectie. En reparatie en vervanging waar dit nodig is. Bij Mennens staan we daarom voor een duurzaam service-partnerschap met onze klanten. In deze blog vertel ik er meer over.

Een duurzaam partnerschap houdt in dat we onze klanten volledig ontzorgen op het gebied van hun hijs- en hefmiddelen of valbeveiligingsmiddelen. Zij kunnen met Mennens als partner rekenen op een one-stop-shop voor aanschaf, inspectie, keuring en testen , reparatie, onderhoud en vervanging van onderdelen of middelen. Kortom, alles onder één dak. Daarbij komt dat we een zeer uitgebreid assortiment hebben. Voor vrijwel elk hijs- en hefmiddel (incl. toebehoren) en een groot aantal valbeveiligingsmiddelen (zowel collectief als persoonlijk) kun je bij ons terecht.

Image

Inspectie, keuring, reparatie én nieuwlevering

Bij Mennens zijn we bevoegd om een breed scala aan objecten te inspecteren, keuren en repareren. Denk hierbij aan hijskranen, hijs- en hefmiddelen, valbeveiligingsmaterieel en hydrauliek. En als we een object afkeuren dat niet meer te repareren valt, kunnen we in veel gevallen een nieuw object leveren. Stel, we keuren een ketting 4-sprong af. Dan hebben we in onze werkplaatsen alle onderdelen op voorraad om een nieuw gecertificeerd samenstel te maken, volledig naar klantwens. Zo beschikken we over kettingen in tal van diameters, lengte, etc, en over een grote variëteit aan o.a. haken en ogen. Compleet volgens de geldende wetgeving en richtlijnen. Het certificaat komt erna automatisch online te staan.

Behoeften en gebruik kennen

Hoe langer de samenwerking met een klant, hoe beter wij de behoeften en het gebruikte materieel kennen. Zo kunnen we gericht adviseren en aan de voorkant duidelijke afspraken maken. Bijvoorbeeld over wanneer we standaard tot reparatie of vervanging overgaan. Op die manier bieden we tijdens het partnerschap volledige ontzorging. En zorgen we ervoor dat je als klant altijd voorzien bent van het juiste materieel, zonder dat je er zelf omkijken naar hebt. 

Continuïteit staat voorop

Wat vooropstaat, is dat het primaire proces tijdens inspectie of keuring van objecten zo min mogelijk wordt gehinderd. Daarom bundelen we onze werkzaamheden zoveel mogelijk op één moment. Blijkt er bijvoorbeeld reparatie nodig na een inspectie en/of keuring? Dan doen we dat zo mogelijk direct. We bewegen zo onzichtbaar mogelijk door het bedrijf. Als je niet of nauwelijks merkt dat wij er zijn (geweest), hebben wij ons werk goed gedaan.

Advies en training

Een belangrijk onderdeel van onze dienstverlening is dat we ook adviseren over de staat van je hijs- en hefmaterieel of valbeveiligingsmiddelen. Na een keuring vindt er altijd een eindgesprek plaats. Onze keurmeester of monteur licht dan zijn bevindingen en rapportage toe. Ook geven we trainingen in veilig hijsen en heffen en werken op hoogte en in  diepte.

Partnerschap in de praktijk

Een mooi voorbeeld van partnerschap is onze samenwerking met een vliegtuigmaatschappij. De hijskranen die zij gebruiken in één van de terminals waar zij vliegtuigen onderhouden, bewogen niet meer goed over de kraanbanen. Onze monteur ging op inspectie. Hij constateerde dat de kraanbanen iets waren vervormd door beweging in de constructie van het pand. Nu zijn wij geen staalconstructeur. Daarom zijn we voor onze klant op zoek gegaan naar een staalbedrijf die de kraanbaan weer kon ‘richten’. Zodat ook de hijskranen weer goed functioneren. In plaats van de klant dit zelf te laten regelen, nemen we dit direct mee. Kortom, bij Mennens kun je rekenen op volledige ontzorging. Ook als dit verder gaat dan onze eigen expertise.

Meer informatie

Ook interesse in een service-partnerschap met Mennens? Neem voor meer informatie en advies contact op met een Mennens-locatie in de buurt.